L'equip redactor del projecte de la nova porxada de Can Planoles es va reunir aquest dimarts 28 d'octubre amb la Junta Directiva del Casal Carme Vila i Formosa. La trobada tenia un doble objectiu: mostrar l'estat actual del projecte, que ja entra en fase final, i recollir les inquietuds i aportacions del Casal. Aquesta entitat és clau en el procés perquè era la principal usuària de la porxada i té un coneixement profund de l'espai. A la reunió també hi van participar l'alcalde, Toni Mas, i Anna Altemir, arquitecta municipal que van explicar que l'objectiu és licitar l'obra al primer trimestre de 2026, ja que l'equip redactor entregarà el projecte definitiu abans d'acabar l'any. Serà aleshores quan es donarà a conèixer a la ciutadania.
Una porxada moderna, sostenible i més ben aïllada
Segons van explicar els tècnics de l'empresa Plikum, que elabora el projecte per encàrrec de l'Ajuntament, la nova porxada respectarà l'estructura i el perímetre originals, però adaptarà l'espai a les necessitats actuals. Tant les bigues com el sostre seran de fusta tractada, més resistent a la temperatura i amb millor capacitat aïllant, cosa que farà l'espai més sostenible. Es mantindran els vidres exteriors, mentre que les noves obertures seran menys nombroses i més fàcils de manipular, amb un disseny més resistent.
Quant a la climatització, la porxada tindrà fred i calor. S'ha previst instal·lar cortines per quan la insolació directa pugui elevar la temperatura. L'espai també comptarà amb equip de so bàsic, projecció i il·luminació nova.
Més seguretat i eficiència energètica
Els responsables tècnics van explicar que la porxada disposarà d'un sistema d'alarma de fum. Pel que fa a l'eficiència energètica, es canviarà el sistema de climatització de la porxada, el bar i les instal·lacions per una bomba de calor més moderna i eficient.
Nou espai intermedi i millores al bar
El projecte inclou un espai nou entre el bar i la porxada, de nivell únic i amb una rampa de pendent suau que permetrà crear una petita terrassa. També es reubicarà la càmera frigorífica del bar per integrar-la millor a l'espai.
La reunió va permetre concretar les darreres peticions de l'entitat per assegurar que el resultat final s'adapti a les necessitats quotidianes dels seus usuaris.