La Junta de Govern Local és integrada per l'alcalde/essa i un nombre de regidors/res no superior al terç del nombre legals d'aquests, nomenats i separats lliurement per l'alcalde/essa, el qual n'ha de donar compte al Ple.
La Junta de Govern es reuneix amb una periodicitat setmanal, cada segons i quart dimarts de cada mes a les 18:30 hores a la sala de sessions de l'Ajuntament, amb l’excepció del mes d’agost que no hi haurà sessió. Si és festiu, o excepcionalment concorren causes que ho justifiquin, es podran avançar o endarrerir a criteri de l’alcaldia. També es pot reunir de forma extraordinària quan ho decideixi l'Alcaldia. El/la secretari/ària actuarà de fedatari dels acords de la Junta de Govern Local.
La convocatòria haurà d'expressar la relació d'assumptes que caldrà debatre, i els expedients corresponents. Quan necessitin l'informe jurídic de la Secretaria General, hauran de ser lliurats per a l'informe esmentat, amb una antelació mínima de vuit dies, llevat dels supòsits d'urgència qualificada.
Consulteu aquí les últimes actes de la Junta de Govern Local celebrades.
Correspon a la Junta de Govern Local:
- L'assistència a l'alcalde/essa en l'exercici de les seves atribucions.
- Les atribucions que l'alcalde/essa li delegui, que en cas de Roda de Ter són les següents:
- En matèria d’urbanisme
- La resolució de les autoritzacions d’obres i usos provisionals.
- L’aprovació definitiva dels instruments de gestió urbanística dels diferents sistemes d’actuació, així com l’adopció de tots els actes administratius en el camp de la gestió urbanística.
- L’aprovació definitiva dels projectes d’urbanització i projectes d’urbanització complementària.
- En matèria de contractació
- La contractació en règim de dret administratiu d’obres, subministraments, serveis, concessions d’obres i de serveis, contractes administratius especials i contractes mixtos que excedeixin de les quanties corresponents a contractació menor, quan el seu valor no excedeixin el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni tinguin una durada superior a quatre anys sempre que l’import acumulat de totes les anualitats no superi l’esmentat percentatge i import, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, a excepció de casos d'emergència, catàstrofe, infortuni públic o greu risc dels mateixos.
- En matèria de personal i funció pública
- L’aprovació de l’oferta pública d’ocupació.
- En matèria de relacions interadministratives
- L’acceptació de les subvencions atorgades per altres administracions d’import igual o superior als 3.000,00 €, sempre que no sigui competència del Ple municipal.
- Els acords d’adhesió, revocació i modificació de la Corporació, en xarxes i fòrums d’interès municipal, sempre que es realitzi mitjançant instruments sense personalitat jurídica.
- En matèria de patrimoni
- L’adquisició de béns i drets, per qualsevol títol, de quantia superior als 30.000,00 € i que no superin els 3.000.000,00 € ni el 10% dels recursos ordinaris del pressupost.
- L’alienació i la constitució de drets reals sobre el patrimoni municipal, sempre que la seva quantia no superi els 3.000.000,00 € ni el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i, en el cas dels béns immobles i béns mobles declarats de valor històric o artístics, estigui prevista en el pressupost.
- La cessió no ocasional, i amb caràcter de permanència, de l’ús de bens o instal·lacions municipals, mitjançant qualsevol títol, sempre i quan siguin inferiors a 4 anys de durada.
- En matèria d’activitat de foment
- La convocatòria de procediments, l’atorgament de subvencions i la seva revisió sempre que no sigui competència d’un altre òrgan municipal.
I les atribucions que el Ple li delegui, mitjançant acord adoptat per majoria absoluta.
Actualment, formen part de la Junta de Govern Local: