La Junta de Govern Local és integrada per l'alcalde/essa i un nombre de regidors/res no superior al terç del nombre legals d'aquests, nomenats i separats lliurement per l'alcalde/essa, el qual n'ha de donar compte al Ple.
La Junta de Govern es reuneix amb una periodicitat setmanal, cada dimarts a les 18:30 hores a la sala de sessions de l'Ajuntament, amb l’excepció del mes d’agost que no hi haurà sessió. Si és festiu, o excepcionalment concorren causes que ho justifiquin, es podran avançar o endarrerir a criteri de l’alcalde. També es pot reunir de forma extraordinària quan ho decideixi l'Alcaldia. El/la secretari/ària actuarà de fedatari dels acords de la Junta de Govern Local.
La convocatòria haurà d'expressar la relació d'assumptes que caldrà debatre, i els expedients corresponents. Quan necessitin l'informe jurídic de la Secretaria General, hauran de ser lliurats per a l'informe esmentat, amb una antelació mínima de vuit dies, llevat dels supòsits d'urgència qualificada.
Consulteu aquí les últimes actes de la Junta de Govern Local celebrades.
Correspon a la Junta de Govern Local:
- L'assistència a l'alcalde/essa en l'exercici de les seves atribucions.
- Les atribucions que l'alcalde/essa li delegui, que en cas de Roda de Ter serán les següents:
- En matèria d’urbanisme
- L’atorgament, denegació, modificacions o d’altres situacions administratives, derivades de les llicències d’obres majors, excepte el desistiment, l’arxiu i la caducitat de la sol·licitud, la rectificació d’errors materials que no afecten als elements objectius i urbanístics de les llicències i les cessions de titularitat o canvis de nom.
- La resolució de les autoritzacions d’obres i usos provisionals.
- L’aprovació inicial i definitiva dels instruments de gestió urbanística dels diferents sistemes d’actuació, així com l’adopció de tots els actes administratius en el camp de la gestió urbanística, com, a títol d’exemple, l’aprovació inicial i definitiva dels projectes de reparcel·lació, d’expropiació, la determinació i modificació dels sistemes d’actuació, la delimitació i modificació de polígons i unitats d’actuació, la constitució d’entitats urbanístiques col·laboradores, l’assignació de quotes d’urbanització, etc.
- L’aprovació inicial i definitiva dels projectes d’urbanització i projectes d’urbanització complementària.
- En matèria d’activitats i obertura d’establiments.
- L’aprovació de l’informe municipal en els expedients d’autorització i/o llicència ambiental en aplicació de la normativa de prevenció i control ambiental, excepte la rectificació d’errors materials que no afecten als elements objectius de l’informe o llicència, i les cessions de titularitat o canvis de nom.
- L’atorgament, denegació, modificació o d’altres situacions administratives, excepte l’arxiu i la caducitat de la sol·licitud, de les llicències, o autoritzacions municipals en aplicació de la normativa de prevenció i control ambiental, excepte la rectificació d’errors materials que no afecten als elements objectius de la llicència o autorització, i les cessions de titularitat o canvis de nom.
- L’atorgament, denegació, modificació o d’altres situacions administratives, excepte l’arxiu i la caducitat de la sol·licitud, de les llicències o autoritzacions municipals que es derivin o es puguin derivar de normativa d’espectacles i activitats recreatives, excepte la rectificació d’errors materials que no afecten als elements objectius de la llicència o autorització, i les cessions de titularitat o canvis de nom.
- En matèria de contractació
Feta excepció de la situació d’expedient a tramitar d’emergència, en cas de catàstrofe, infortuni públic o greu risc dels mateixos, es delega a la Junta de Govern Local, en la resta de situacions, la contractació en règim de dret administratiu d’obres, subministraments, serveis, concessions d’obres i de serveis, contractes administratius especials i contractes mixtos que excedeixin de les quanties corresponents a contractació menor, ni tinguin una durada superior a quatre anys sempre que l’import acumulat de totes les anualitats no superi l’esmentat percentatge i import, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
De conformitat amb el que disposa l’article 274 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril del Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, la competència aquí delegada comporta l’atribució de les facultats d’aprovació de l’expedient de contractació, dels plecs de condicions tècniques, dels plecs de condicions administratives i econòmiques, i de l’exercici de totes les facultats que la legislació atribueix a l’òrgan de contractació en referència a l’adjudicació, la interpretació, la inspecció, la modificació i/o resolució del contracte, excepte l’aprovació de l’aprovació de preus unitaris com a contradictoris en obres i serveis no són objecte de delegació i per tant seran aprovats per l’Alcaldia. En tot cas, també correspon a l’Alcaldia l’aprovació dels actes previs a l’adjudicació com són la classificació per ordre decreixent de les ofertes i el requeriment al licitador que hagi presentat l’oferta econòmica més avantatjosa.
- En matèria de personal i funció pública
- L’aprovació de l’oferta pública d’ocupació.
- L’aprovació de les bases per a la selecció de funcionaris de carrera i personal laboral indefinit
- En matèria de relacions interadministratives
- L’autorització dels convenis i acords amb altres administracions o institucions públiques sempre que no sigui competència del Ple municipal ni dels regidors delegats.
- L’acceptació de les subvencions atorgades per altres administracions sempre que no sigui competència del Ple municipal, i d’import igual o superior als 3.000,00 €.
- Els acords d’adhesió, revocació i modificació de la mateixa, en xarxes i fòrums d’interès municipal, sempre que es realitzi mitjançant instruments sense personalitat jurídica.
- En matèria de patrimoni
- L’adquisició de béns i drets, per qualsevol títol, de quantia superior als 30.000,00 € i que no superin els 3.000.000,00 € ni el 10% dels recursos ordinaris del pressupost.
- L’alienació i la constitució de drets reals sobre el patrimoni municipal, sempre que la seva quantia no superi els 3.000.000,00 € ni el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i, en el cas dels béns immobles i béns mobles declarats de valor històric o artístics, estigui prevista en el pressupost.
- La cessió no ocasional, i amb caràcter de permanència, de l’ús de bens o instal·lacions municipals, mitjançant qualsevol títol, sempre i quan siguin inferiors a 4 anys de durada.
- En matèria d’activitat de foment
La convocatòria de procediments, l’atorgament de subvencions i la seva revisió sempre que no sigui competència d’un altre òrgan municipal.
- En matèria d’Hisenda
L’aprovació de factures de cost superior a 3.000,00 € (IVA inclós). (segons l’establert a les bases d’execució del pressupost)
- Les atribucions que el Ple li delegui, mitjançant acord adoptat per majoria absoluta.
La Junta de Govern Local, per a l'exercici de les seves competències resolutòries, -ja siguin delegades o bé d'atribució legal directa-, celebrarà sessió ordinària cada dimarts a les 18:30, i extraordinària quan ho decideixi l'Alcaldia mateixa. El secretari actuarà de fedatari dels acords de la Junta de Govern Local.
La convocatòria haurà d'expressar la relació d'assumptes que caldrà debatre, i els expedients corresponents. Quan necessitin l'informe jurídic de la Secretaria General, hauran de ser lliurats per a l'informe esmentat, amb una antelació mínima de vuit dies, llevat dels supòsits d'urgència qualificada.
Actualment, formen part de la Junta de Govern Local: