La pluja intermitent no frena un altre Carnaval de Roda de Ter molt participat

Última revisió 08-03-2025 22:19
08/03/2025

La pluja intermitent no ha frenat la rua del Carnaval 2025 de Roda de Ter que s'ha celebrat aquest dissabte 8 de març. Les nou carrosses i nou comparses inscrites, juntament amb nombrosos participants amb disfresses de tot tipus, han omplert de gresca els carrers per on ha passat la desfilada.

Un gran nombre d'espectadors ha seguit la rua, que s'ha iniciat al Polígon Puig-Vell i ha finalitzat amb el lliurament de premis a la Plaça Major.

El jurat, format pel Tribu Anal Rodense un conjunt de jutges d'estil britànic amb les seves perruques, ha "sentenciat" els guanyadors següents:

Categoria de carrosses

  • Premi a la carrossa més original
    Qkes de Llum (Ja ho faig tot jo)
  • Premi a la carrossa més animada
    L'oest de la diversió (Sou uns corcons)
  • Premi a la carrossa més treballada
    Arreplegats circ

Categoria de comparses

  • Premi a la comparsa més original
    "Amb xancletes per Carnaval. Plantem cara a l'escalfament global."
    Colla Oio
  • Premi a la comparsa més animada
    Prehistòric del Ter
    Associació de Famílies de l'Escola Mare de Déu del Sòl del Pont
  • Premi a la comparsa més treballada
    Roda Macabra
  • Premi disfressa individual
    3 Paraigües mexicans

L'acte d'entrega de premis s'ha celebrat a la plaça un cop finalitzada la rua, on s'ha fet una menció a la celebració del 8M. El Carnaval culmina amb el ball de Carnestoltes a la carpa amb Tinent Colombo i la DJ Cè Lizandra. Cal destacar que la baixada de carretons, que tradicionalment obre el Carnaval i s'havia de celebrar divendres, es va haver de suspendre i es farà en una nova data que s'anunciarà properament.

L'Ajuntament de Roda de Ter vol agrair als carrossaires, comparses i participants la seva col·laboració al Carnaval i la comprensió per haver hagut de gestionar una festa al carrer amb una meteorologia adversa. També vol fer extensiu l'agraïment als guàrdies municipals, protecció civil, Mossos d'Esquadra, serveis d'ambulància i tècnics municipals per la seva implicació perquè el Carnaval 2025 hagi estat tot un èxit.