type=11
Roda de Ter continua commemorant el Dia de la Dona. En aquesta setmana d'activitats s'ha celebrat l'homenatge a les dones que van treballar, des de petites al tèxtil, o una sessió especial de L'hora del conte de la Biblioteca Bac de Roda. Diumenge, 15 de març, el Teatre Eliseu acull l'aclamat monòleg teatral 'Teoria King Kong'.
Roda de Ter continua amb la programació d'actes del Dia Internacional de la Dona. Els actes es van iniciar el divendres 6 de març al Museu de l'Esquerda amb un reconeixement a rodenques que van treballar, ja des de petites, a la indústria tèxtil. A l'acte, organitzat pel Fòrum Dona i l'Ajuntament de Roda de Ter, es va homenatjar Montserrat Bori, Àngela Codina, Quimeta Codina, Dolors Comerma, Mercè Devesa, Magda Mas, Anna Palou, Maria Piella i Benita Vila. La conversa va ser conduïda per Cesca Costa, del Fòrum Dona, i hi van participar la regidora d'Igualtat, Bet Contreras, que va obrir un acte que va omplir la sala d'actes del museu, i dones de diferents generacions.
El dimecres 11 de març, la Biblioteca Bac de Roda va acollir l'hora del conte Quines unes, elles!, a càrrec d'Anna Casals (h6 Clown), amb relats sobre dones sense complexos que es rebel·len contra els estereotips de gènere.
Fins al 20 de març es pot visitar també a la Biblioteca Bac de Roda la mostra documental Dones i treball, una selecció de llibres i materials que aborden el rol de gènere, la conciliació o la bretxa salarial.
DIUMENGE 15 DE MARÇ UN MONÒLEG TEATRAL FEMINISTA DE REFERÈNCIA
El diumenge 15 de març, el Teatre Eliseu acull el monòleg Teoria King Kong, a càrrec de l'actriu Maria Pau Pigem i la Cia. La Virgueria. L'obra és l'adaptació escènica de l'assaig de Virginie Despentes i aborda qüestions com la violència sexual, la prostitució, la moral o la maternitat. La funció comença a les 18 h i té una durada de 80 minuts. Les entrades costen 8 euros en venda anticipada i 10 a taquilla.
El dijous 12 de març s'inaugura a la Biblioteca Bac de Roda l'exposició Pacte per la moda circular, produïda per l'Agència Catalana de Residus.
Més informació i venda d'entrades de Teoria King Kong (clica aquí)