El Teatre Eliseu va acollir el dijous 6 de novembre la conferència inaugural del curs escolar 2025-2026. L'acte, organitzat per la regidoria d'Educació i adreçat a la comunitat educativa, va ser obert pel regidor Joan Escarrabill, que va agrair "la feina i la dedicació que fan possible el dia a dia dels centres educatius" del municipi, des de la llar d'infants fins a l'institut i l'escola de música. Escarrabill va posar en valor el "teixit educatiu ric i compromès" de Roda de Ter, destacant el Pla Educatiu d'Entorn com "un bon exemple de col·laboració entre centres, entitats, famílies i administracions". El regidor també va subratllar els reptes de "continuar treballant per un municipi educatiu i inclusiu", "fer front a les desigualtats socials" i "enfortir el vincle entre educació i comunitat".
Conferència de Juli Palou sobre "Educació atractiva o educació funcional?"
L'acte va comptar amb la conferència de Juli Palou, doctor en filosofia i ciències de l'educació i professor de la Universitat de Barcelona, que va oferir una xerrada sobre "Educació atractiva o educació funcional?". Durant la seva intervenció, Palou va reflexionar sobre els reptes i oportunitats del món educatiu actual, citant obres de referència de la filosofia i dels llibres per a la mainada. Palou, que és investigador principal del grup de recerca "Plurilingüisme i aprenentatge de llengües (PLURAL)" i coordinador del màster "Recerca en didàctica de la llengua i la literatura" de la UB, ha publicat nombroses obres sobre didàctica de les llengües i la literatura i escriu articles en diferents mitjans de comunicació.
Reconeixement a les mestres jubilades de l'Escola Bressol La Llavor
L'acte també va servir per reconèixer la trajectòria professional de Maite Serra i Ester Corominas, professores de l'Escola Bressol Municipal La Llavor que s'han jubilat recentment. Van rebre un ram de flors de mans de Gemma Soldevila, tècnica d'Educació, i Judit Portet, nova directora de l'Escola Bressol La Llavor. El regidor d'Educació, Joan Escarrabill, va destacar la professionalitat de les dues mestres, que van agrair el reconeixament rebut.