El Pont Nou de Roda de Ter i el curs del riu Ter es convertiran en un escenari monumental amb la presentació de Pioneres 52Hz, un espectacle de La Fura dels Baus dirigit per Carlus Padrissa.
Pioneres 52Hz s’inspira en les vides de dones pioneres en la ciència i la defensa del medi ambient, utilitzant el llenguatge radical de La Fura —que des dels anys vuitanta ha transformat l’escena internacional— per connectar amb temes d’actualitat com la sostenibilitat i el paper de la cultura en la transformació social.
L’espectacle comptarà amb la participació dels Diables del Pont Vell de Roda de Ter, que aportaran l’energia del foc i la festa popular.
Aquesta producció forma part de les activitats de MONDIACULT 2025, la conferència internacional de la UNESCO sobre cultura i sostenibilitat.