dimecres 30 d’abril es duran a terme controls nocturns amb arma de foc per capturar conills que provoquen danys als conreus i a l’entorn rural.

">

Controls nocturns de caça de conills amb arma de foc a Roda de Ter

Última revisió 30-04-2025 13:48
30/04/2025

L’Ajuntament de Roda de Ter informa que, segons comunicació del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, aquest dimecres 30 d’abril es duran a terme controls nocturns amb arma de foc per capturar conills que provoquen danys als conreus i a l’entorn rural.

Les actuacions tindran lloc als municipis de Les Masies de Roda i Roda de Ter, en les zones següents:

  • La Serra Llarga
  • Pla de Mill
  • Coll de Roda
  • Bac de Roda
  • Mas Monjo
  • El Pla de Roda
  • Pla Bosc

Aquesta acció forma part del pla de control cinegètic per danys, i té com a objectiu reduir la sobrepoblació de conills en aquests indrets. L'objectiu del control cinegètic és mantenir l'equilibri ecològic, evitar danys als cultius o a les terres agrícoles, i prevenir la sobrepoblació d'algunes espècies que podrien afectar negativament l'ecosistema o la seguretat humana.

És per això que es recomana a la ciutadania evitar el pas per aquestes zones en horari nocturn i extremar la precaució si cal transitar-hi. Els agents autoritzats recolliran els animals capturats, però pot quedar-ne algun de forma puntual.

 

Controls nocturns de caça de conills amb arma de foc a Roda de Ter
Controls nocturns de caça de conills amb arma de foc a Roda de Ter