Roda de Ter inaugura l'exposició de pessebres, que es poden visitar fins a l'11 de gener de 2026

Última revisió 15-12-2025 10:39
15/12/2025

El diumenge 7 de desembre va tenir lloc la inauguració de l’exposició de pessebres de Roda de Ter, una cita ja consolidada dins el calendari nadalenc del municipi. La mostra es podrà visitar fins a l’11 de gener de 2026 a Can Planoles.

L’exposició proposa un recorregut per la tradició nadalenca local a través de pessebres creats amb cura, art i imaginació pels membres de l’Agrupació Pessebrista de Roda de Ter. Una iniciativa que contribueix a preservar i difondre un dels elements més estimats de la identitat cultural durant les festes de Nadal.

Durant l’acte inaugural va comptar amb l'assistència dels alcaldes de Roda de Ter i Les Masies de Roda, Toni Mas i Jordi Vistós, respectivament, i es va retre un homenatge a tres pessebristes amb una trajectòria de 25 anys vinculats a l’Agrupació Pessebrista de Roda de Ter i que hi col·laboren activament: Josep Balaguer, Joan Casanovas i Antonia Esquarrà. L'acte també va comptar amb els parlaments del president de l'agrupació, Josep Carreras. 

Com a novetat d’aquesta edició, alumnes de 6è curs de Primària de les escoles Emili Teixidor i Mare de Déu del Sòl del Pont han participat en l’elaboració de punts de llibre inspirats en el Nadal. Aquests treballs es poden veure impresos en un roll-up situat a l’entrada de l’exposició. D’entre tots ells, se n’ha seleccionat un de cada escola, que s’ha editat en paper i es lliura als visitants de l’exposició.

 

Informació pràctica

  • Dates: del 8 de desembre a l’11 de gener
  • Lloc: 2n pis de Can Planoles
  • Horaris:
    • Dissabtes a la tarda: de 16.30 h a 20.00 h
    • Diumenges i festius: d’11.30 h a 13.30 h i de 16.30 h a 20.00 h
  • Organitza: Agrupació Pessebrista de Roda de Ter